Sitenizin Reklamını Siteniz Yapsın ! 


İnternet sitesi nasıl yapılır ?” adlı yazıda site yapmak hakkında temel bilgileri vermiştim.Burada bir siteyi ziyaretçilerle buluşturmak için yapabilecekleri anlatacağım.Ziyaretçi seline hazır olun.

Başlamadan önce ufak bir test yapalım.Bakalım siteniz önce kendi reklamını yapabiliyor mu ? Bu sorulara önce site sahibi sonrada ziyaretçi gözüyle cevap verin.Böylece işin iki boyutunuda düşünmeye başlayacaksınız.Başarıda böyle gelecek
  • Sitenizin içeriği sizce yeterince kalitelimi ?
  • Sitenize giren ziyaretçiler aradıkları şeyi (ve daha fazlasını) bulabiliyorlar mı ?
  • Ziyaretçileriniz siteniz hakkında nasıl bir izlenim ediniyor ?
  • Sitenizin içeriğini ilgilenen insanlara ulaştırabiliyormusunuz ?
  • Ziyaretçiler sitenize benzer yada başka bir şey aramak için geri dönüyorlarmı ?
Şimdi bu sorulaın yanıtlarını nasıl evet yapacağımıza bir göz atalım.

İçerik konuşsun – Bedava Reklamınızı içeriğiniz yapsın.
Belli bir konu için özelleşmiş ya da birçok konu barındıran bir siteniz 
olabilir.

İçeriğinizin kalitesi ziyaretçilerin memnuniyetindeki en etkin faktörlerden biridir.Kütüphane değerindeki iyi kategorilenmiş geniş bir arşiv izlenimi verebilen siteler genelde ziyaretçiler tarafından uğrak yerler halini alır.

Özgünlük Önemlidir
Bir konuda başarılı olmak için ya kimsenin yapmadığı birşeyi yapın yada yapılan bir işi daha iyi hale getirin derler.Kesinlikle doğrudur.


Arayanlara Ulaştırın – Google zaten reklamınızı yapmaya hazır
Kaliteli içeriği sundunuz.Sıra bunları ilgili insanlara ulaştırmada.Ziyaretçileri genelde arama motorları sağlar.Bu ziyaretçiler içinden sitenizle ilgili olduğunu Rss beslemenize abone olu ve yeni yazılarınızı takip ederler.Arama motorlarından daha çok hit almak için içeriğinizde insanların araması muhtemel olan kelimeler bulunsun.Etiketler ve kategorilerle ulaşılabilirlik düzeyini maksimuma çıkarmaya çalışın.Bu çalınan dökümanlarınızın bir işe yaramamasınıda sağlar.Metaları kullanmayı unutmayın.

Başlık Yazma sanatı – Reklam Yapan Başlıklar
İnsanlar arama motorlarında yazılardan önce başlıklarınızı görürler.Kesinlikle her sayfa için başka başlık kullanın.Başlıklarınız hem ilgi çekici hemde konuyla alakalı olmak zorundadır.En geniş arayan kümesine başlığınızı gördüğünde “Aradığım galiba bu” dedirtebilen başlık başarılı bir başlıktır.Fakat abartıp içeriğin sahip olmadığı vaatler veren başlıklar atmayın.

Etiket Yazma sanatı – İçeriğinizi google’a yayın
Etiketleriniz hem yazılarınızı başlıklara ayırsın hemde onları diğer yazılarla ilişiklerdirir durumda olsun.Yazı için en iyi başlığı seçin.Düşündüğünüz diğer başlıkları kategori olarak ekleyin.


Kategori - Etiket ilişkisi
Etikletler kategorilerin alt birimleri olarak kullanılabilir.mesela abc kategorisindeki yazılarda abc haberleri yda abc linkleri gibi etiektler bulunması navigasyonu kolaylaştırıp diğer yazılarınızında okunmasını sağlar .


Daha Fazlasını Sunun – En iyi reklam müşteri memmuniyetidir.
Sadık ziyaretçiler kazanmanın yolu siteniz hakkında güzel bir izlenim yaratmaktır.Ziyaretçinin sitenize daha sonra ihtiyaç duyabileceğini düşündürün.İçeriği kategorilere ayırın ve bağlantıları görünür bir yere koyun.Yazıların sonuna ilgili yazılar linkini koyun.Belki ziyaretçi ilgilendiği bir kategoride merak edebileceği içerikler bulabilir.Bu sayede sitenin gerçekten dolu olduğun anlatır ve reklam yapmadan reklam yapmış olursunuz.


Diyalog Kurun – Ziyaretçilerle kaynaşma zamanı
Sitenizde yorum yazma veya en azından bir ziyaretçi defteri bulunsun.Sitenizi gezen insanların fikirlerini alın ve onlara cevap yazın.

Sabırlı olun

Google’a zamantanıyın.İşler yoluna girecek ve ziyaretçi sayınız artacaktır.
arrow
arrow
    全站熱搜

    PixPara 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()