Microsoft Adcenter (Bing Ads)
Microsoft Adcenter kayıt olma işlemleri

Microsoft Adcenter

Türkiye 'de PPC reklamcılık konusunda pek tercih edilmeyen Microsoft adcenter aslında etkili bir reklamcılık ağıdır. Google kadar değilsede google nin tahtına oturmaya aday bir reklam platformudur. Bilindiği gibi Yahoo arama motoru ve microsoft'un arama motoru olan Bing yakın zamanda birleşme kararı aldı. Bence bu birleşme PPC reklam verenleri için çok iyi oldu. Çünkü her iki arama motorundada reklamlarınız yayınlanıyor.

Microsoft Adcenter

Burada bu konuyu açmamın amacı PPC reklam veren kişilerin Google 'nin sert kuralları karşısında daha fazla dayanamayıp bu işi bırakmalarıdır. Özellikle ülkemizde çok sert politika izleyen Google Türk reklam verenlere göz açtırmamaktadır. Bu sebeple Clikbank ve diğer affiliate ağlarıyla çalışmakta olan reklam verenlerimize bir faydası olması açısından bu konuyuda siteye ekleyip yazmayı uygun gördüm. Burada sizlere Microsoft Adcenter reklamcılığı konusunda açıklamalar ve sistemin işleyişi konusunda bilgiler vermeye çalışacağım. Adcenter , Adwords kadar gelişmiş değilsede onun kadar etkili ve kullanımı oldukça kolaydır. Yanlız Adcenter 'in ingilizce olması ingilizce bilmeyen kişiler için bir dezavantaj diyebilirim. Yanlız size resimli olarak anlatım yapacağım için zorlanmayacağınızı umuyorum.

Microsoft Adcenter kayıt olma işlemleri

Önce siteye buradan giriş yapalım. Aşağıdaki resimde görüldüğü gibi Sign up now yazan yere tıklayıp üyelik işlemlerine başlayalım.


Burada aşağıdaki resimde olduğu gibi gerekli alanları doldurarak Continue tuşuna basıp ödeme sayfasına geçiyoruz.




Yukarıdaki resimde sizden şirket bilgileriniz isteniyor. Burada kendi isminizide yazabilirsiniz. Ödeme bölümünde sizden kredi kartı bilgilerinizi girmeniz istenecektir. Aşağıdaki resimde detayları inceleyin.



Gerekli alanları doldurduktan sonra Finish tuşuna basarak kayıt işlemlerini tamamlıyoruz. Bu aşamadan sonra email adresine etkinleştirme linki gelecek ve gelen etkinleştirme linkine tıkladıktan sonra artık sizde microsoft adcenter da reklam verebilirsiniz.



Microsoft Adcenter

Bu reklam platformunda reklamlarınız iki arama motorunda gösterime giriyor. Bu bizim için bir avantaj aslında, özellikle Türkiye 'de Google da Clickbank ürünlerinin reklamını yapmak çok zor. Hatta imkansız gibi bir şey, Clickbank konusunda söylediğim reklam kuralları burada da geçerlidir. Belki okumamış olanlar olabilir, tekrar hatırlatmakda fayda var, para kazandırmaya yönelik ürünlerin reklamını vermemenizi tavsiye ediyorum. Bu reklam platformunda şimdiye kadar reklamını verdiğim hiç bir Clickbank ürünü için uyarı almadım. Google Adwords da hangi ürünlerin reklamını vereceğimize google karar veriyor, burada ise hangi ürünün reklamını vereceğimize biz karar veriyoruz. Size bu konuda bir de tüyo vermek istiyorum. Bu reklam ağında bir ürünün reklamını vereceğiniz zaman reklam metnini hazırlarken site ismini yazar yazmaz kırmızı bir yazı ile size uyarı veriyor. Bunun anlamı bu ürün veya sitenin yasaklı olduğu anlamına geliyor. Yani size daha baştan haber veriyor ve reklamı hazırlayamıyorsunuz. Google gibi reklamı yayınlatıp sonrada banlamıyor. Bu konuda hakkında Google ile çok yazışmam oldu. Fakat Google nin amacı başka galiba bu konuda bir kaç mesajdan öteye gidemediler. Bilmeniz gereken püf noktalarını anlatıp reklam verme işlemine geçeceğiz. Fakat bir kaç ayrıntı daha açıklamak istiyorum. Bu reklam platformunda Clickbank dan satılabilir ürünleri bulduktan sonra çok rahat bir şekilde satış yapabileceksiniz. Satılabilir ürün bulmayı bundan sonra ki konumuz olan Clickbank ürün analizi dersimizde açıklayacağım. Satışları genelde Amerika ve Canada gibi ülkelere yapacağımız için Adcenter ile de çok rahat satış yapabileceğiz. Çünkü araştırmalara göre Amerika 'nın %30 u Bing ve %20 kadarı da Yahoo arama motorunu kullanmakta, bu bizim için büyük bir oran, geri kalan %50 side Google kullanıyor galiba :) Yarı yarıya şansımız var diyebilirim.

Şimdi siteye giriş yapıp reklam ayarlamalarını yapalım. Kayıt olurken belirlediğiniz şifrenizle siteye giriş yapın. Reklam vermeden önce siteyi önce bir gözden geçirmenizi tavsiye ediyorum.



Home (Anasayfa) bölümü reklam kampanlarınızın performansı grafiklerle gösterilir. Hesabınızla, reklam kampanlarınızla veya ödemelerle ilgili bir sıkıntı olduğunda size bu bölümden bildirim yapılmaktadır. Yukarıdaki resimden detayları inceleyin.

Şimdide Campaings bölümüne giriş yaparak reklam kampanyalarımızı ayarlayalım. Aşağıdaki resmi dikkatlice inceleyin.



Yukarıdaki resimdeki gibi kampanya ayarlarınızı yaptıktan sonra aşağıdan next butonuna tıklayarak reklam metni bölümüne geçiş yapıyoruz. Fakat ülke ayarlarını nasıl yapacağınızıda anlatmayı uygun görüyorum. Campaing Targeting yazan bölümün altında edit yazan yere tıklayarak reklamını yapacağınız ülkeleri seçiyorsunuz ve apply tuşuna basarak ülke seçimini tamamlamış oluyorsunuz. Aşağıdaki resmi inceleyin.



ülke seçiminide yaptıktan sonra sıra reklamı yayınlanacak olan bilgisayar ağlarına geliyor. Burada reklam içeriğinize göre bu ayarları yapabilirsiniz. Bu ayarlarıda Target customer by device yazan yerin altındaki edit butonuna tıklayarak değiştirebilirsiniz. Aşağıdaki resmi inceleyin



Bu ayarlarıda yatıktan sonra aşağıdan next butonuna tıklayarak reklam metni bölümüne geçiyoruz.

Burada dikkat etmeniz gereken site ismini yazdığınızda site ismini çevreleyen ve kırmızı bir çarpı işareti belirirse ya bu site yasaklı bir sitedir veya site ismini çok uzun yazmışsınızdır. Kontrol ederek devam edin. Eğer site ismi yanda belirtilen karakter uzunluğunda olduğu halde uyarı veriyorsa kesin reklamını vereceğiniz ürün yasaklıdır. Bu ürünün reklamını vermeyin. Zaten reklam işlemlerine devam edemezsiniz. Microsoft Adcenter 'in en sevdiğim yönü burası. Google gibi reklam kampanyasını hazırlatıp sonrada banlamıyor, baştan uyarı veriyor.

Aşağıdaki resimdeki reklam kampanyası detaylarını inceleyin



Text ads 'ı seçtiğimizde reklam metni hazırlama bölümü açılıyor. Burada reklamını yapacağımız ürünün reklam metnini yazıyoruz. Aşağıdaki resmi inceleyin.



Reklam metnini hazırlayıp Save butonuna tıkladıktan sonra anahtar kelime ekleme bölümü açılıyor ve burada anahtar kelimelerimizi yazdıktan sonra Add to keywords list butonuna tıklayıp anahtar kelimelerimizi ekliyoruz ve next butonuna tıklayıp diğer bölüme geçiyoruz. Aşağıdaki resmi inceleyin.



Anahtar kelimelerimizi ekledikten sonra reklam maliyetlerini ayarlamak için bir bölüm açılıyor. Burada aylık yapacağımız reklam maliyeti ve tıklama başı verilecek maliyetleri ayarlayarak next butonuna tıklayıp devam ediyoruz. Aşağıdaki resmi inceleyin.


Reklam maliyetlerinide ayarladıktan sonra son bölüme geliyoruz ve sağ altta bulunan Finish butonuna tıklayıp reklam kampanyamızı hazırlamış oluyoruz. Aşağıdaki resmi inceleyin.




Reklam kampanlarınızı bu şekilde ayarlayabilirsiniz. Yanlız belirtmek istediğim bir konu var, Clickbank dan satış yakalamak için satılabilir ürün bulmanız gerekiyor. Ürünlerin satış yapıp yapmadığını anlamak içinde reklam verip denemeye almanız şart. Kısıtlı bütçeyle bu işleri yapmanız çok zordur. Kısıtlı bütçesi olan arkadaşlara tavsiyem bütçeniz kısıtlıysa bu işe girmeyin. Bu işten para kazanmanız için satılabilir ürünleri bulana kadar cepten yemek zorundasınız. Clickbank da her gün satış yapmak çok zordur. Bunun içinde her gün satış yapabileceğiniz ürünleri bulmanız gerekiyor. İyi analizlerle bu ürünleri bulabilirsiniz fakat bu ürünleri bulana kadar harcayacağınız paraya acımamalısınız. Çünkü bu ürünleri bulduktan sonra size devamlı para kazandıracak ürünler bunlar. Ürün analizinide çok iyi yapıp reklamı öyle vermenizi tavsiye ediyorum. Rastgele ürünlere reklam vermeyin.
arrow
arrow
    全站熱搜

    PixPara 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()